آموزش نصب زبان برنامه نویسی اسمبلی Assembly

ابتدا توضیحات کوتاهی در رابطه با نرم افزار کماپلر اسمبلی :

زبان برنامه نویسی اسمبلی یک زبان برنامه نویسی سطح پایین می باشد که زبانی نزدیک به زبان ماشین است و مستقیم تر از بقیه زبان ها با سخت افزار در ارتباط است. اسمبلی از بالاترین سرعت نسبت به سایر زبان ها برخوردار است. زیرا سایر زبان ها ابتدا به اسمبلی و سپس به زبان ماشین(0و1) کامپایل می شوند ولی اسمبلی مستقیما به زبان ماشین کامپایل می شود. برای هر خانواده CPU یک زبان اسمبلی وجود دارد. این زبان به طور مستقیم با سخت افزار، حافظه اصلی، CPU و غیره در ارتباط است.
زبان های برنامه‌نویسی سطح بالا علی رغم توانایی‌های زیادی که دارند همیشه برای کار با سخت افزار مناسب نیستند(به جز C که برای کار با سخت افزار از همه حتی اسمبلی بهتر است) در حالی که اسمبلی قدرت زیادی برای کار با سخت افزار دارد.
از نرم افزار emu8086 برای شبیه سازی و كامپایل كردن برنامه های اسمبلی می توان به راحتی استفاده كرد. این نرم افزار برای دانشجویان رشته کامپیوتر و برنامه نویسان، بسیار مناسب است و می توانند برنامه خود را به زبان اسمبلی نوشته و نتیجه را به عینه مشاهده کنند.

نرم افزار emu8086 به عنوان شبیه ساز میکروپروسسور 8086 و اسمبلر یکپارچه ای با آموزش هایی برای افراد مبتدی طراحی شده است. این شبیه ساز کاملاً شبیه به یک میکروپروسسور واقعی برنامه ها را در حالت گام به گام اجرا می کند.
و تمامی ثبات ها، حافظه، پشته، متغیرها و پرچم ها را نمایش می دهد. تنها با یک یا دو کلیک موس و به آسانی می توان تمامی مقادیر حافظه را مورد بررسی و ویرایش قرار داد. تمامی دستورالعمل ها می توانند به سمت جلو و یا عقب اجرا گردند. emu8086 می تواند یک سیستم عامل کوچکی را ایجاد کند که کد های باینری را داخل یک فلاپی دیسک بوتیبل می نویسد.

شما با نصب این برنامه می توانید تمامی سورس های اسمبلی را فقط با یک کلیک اجرا کنید.

قابلیت های کلیدی نرم افزار emu8086:
– شبیه سازی و كامپایل كردن برنامه های اسمبلی
– اجرای برنامه به صورت گام به گام
– نمایش تمامی ثبات ها، حافظه، پشته، متغیرها و پرچم ها
– بررسی و ویرایش آسان تمامی مقادیر حافظه
– اجرای دستورالعمل ها به صورت رو به جلو و یا رو به عقب
– ایجاد یک سیستم عامل کوچک که کد های باینری را داخل یک فلاپی دیسک بوتیبل می نویسد
– و …

دانلود برنامه و اجرای سورس های موجود در سایت پروژه 724

[box type=”download” align=”aligncenter” class=”” width=””][button color=”red” size=”medium” link=”http://proje724.ir/wp-content/uploads/2016/05/Assembly-Proje724.ir_.rar” icon=”” target=”true”]دانلود نرم افزار اسمبلی | 3MB[/button][/box]

دیدگاهتان را بنویسید